Literatur
Cox, Geoff; McClean, Alex (2012): Speaking Code: Coding as Aesthetic and Political Expression. Matthew Fuller, Lev Manovich, Noah Wardrip-Fruin (Hgg.), Software Studies, Bd. 4. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.
Montfort, Nick et. al. (2013): 10 Print CHR$(205.5+RND(1)); : GOTO 10. Matthew Fuller, Lev Manovich, Noah Wardrip-Fruin (Hgg.), Software Studies, Bd. 5.Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.
Miyazaki, Shintaro (2013): Algorhytmisiert. Eine Medienarchäologie digitaler Signale und (un)erhörter Zeiteffekte. Friedrich Kittel, Wolfgang Ernst (Hgg.), Berliner Programm einer Medienwissenschaft, Bd. 12. Berlin: Kulturverlag Kadmos.
Pearson, Matt (2011): generative art. a practical guide using processing. New York: Manning Publications.
Raffaseder, Hannes (2002): Audiodesign. München: Carl Hanser Verlag.
Reas, Casey; McWilliams Chandler (2010): Form+code in design, art, and architecture. New York: Princeton Architectural Press.
Roederer, Juan G. (1995): Physikalische und psychoakustische Grundlagen der Musik. Berlin: Springer-Verlag.
Schneider, Birgit (2008): Programmierte Bilder. Notationssysteme der Weberei aus dem 17. und 18. Jahrhundert. In: Das technische Bild. Kompendium zu einer Stilgeschichte wissenschaftlicher Bilder. Berlin: Akademie Verlag. S. 182-191.
Shiffman, Daniel (2012): The Nature of Code. Selfpublished. Siehe auch: http//:natureofcode.com
Shiffman, Daniel (2015): Learning Processing. A Beginner`s Guide to Programming Images, Animation, and Interaction. Second Edition. Burlington: Elsevier.
Stalder, Felix (2016): Kultur der Digitalität. Berlin: Suhrkamp Verlag.
Prusinkiewicz, Przemyslaw & Lindenmayer, Astrid (1990) The Algorithmic Beauty of Plants. New York: Springer-Verlag. Online unter http://algorithmicbotany.org/papers/#abop
Xenaksi, Iannis (1992). Formalized Music. Thought and Mathematics in Composition. Stuyvesant, NY: Pendragon Press.
Pritchett, James (1993). The Music of John Cage (Music in the Twentieth Century). Cambridge: Cambridge University Press.
Paparrigopoulos, Kostas (2011). Divergences and Convergences Between Xenakis and Cage`s Indeterminism. In: Proceedings of the Xenakis International Symposium. Southbank Centre, London, 1-3 April 2001 –[ www.gold.ac.uk/ccmc/xenakis-international-symposium]( www.gold.ac.uk/ccmc/xenakis-international-symposium)